GW4

21 augustus 2019 - Clairvaux-les-Lacs, Frankrijk

De vierde dag gefietst van Hauterives naar Clairvaux (85 km). Prachtige rit langs de rivier en grotendeels het dal. Tot dat er opeens een lastige lange klim kwam. Het blijft wennen met die fiets en de bagage. Maar vergeleken met gisteren was het een cadeautje. Lekker koel en zonnig weer. Dinsdag was 135 km alleen maar regen. Het is geen moment droog geweest. Ik wist het, maar de eerste B&B’s waren geboekt en alles schuiven had ik geen zin in. Dus gefietst onder het motto dat dit ook bij een dergelijke tocht hoort. Geen onweer, alleen regen en regen. Maar zoals Voltaire bedoelde te zeggen; ook dinsdag was een prachtige dag! Mijn zitvlak begint nu te denken dat het best wel een hele rit is, gaat worden. Maar het komend weekend wordt 2,5 dag echt rust, niet fietsen (zondag en maandag). Dinsdag dan weer en route. Dan is het plan om in drie dagen voorbij Luxemburg te komen. Daarna via de Vennbahn naar Aaken.

De komende dagen zijn sowieso wat rustiger, respectievelijk 75, 80, 65. Die 80 is echter in de heuvels wel een mooie afstand. Als je circa 10.00 vertrekt ben je tussen 1600-1700 op bestemming. En dat is weer fijn voor de beentjes.

Het wordt nog wel een tour te schrijven, te bezinnen, etc. Op de fiets schiet veel langs je heen, maar de fysieke inspanning wint de aandacht. Baasje wordt ook ouder ... Ook geweldige momenten van prachtige natuur, mooie luchten, heerlijke geuren. Ook momenten van Franse auto’s die langs je gieren op de N en D wegen. Kortom alles is er. En wat een luxe dat ik dit kan en mag doen.

Gisteren na de regen ontvangen als een echte gast op het kasteel Varambon te Varambon. Sinds 1854 in de familie en prachtig onderhouden. Een enorm bad om op te warmen en op 300 meter lopen een dijk van een kaassalade. Ze kunnen het echt wel! Dan kom je vandaag bij een huis waarvan de familie een bovenkamertje verhuurt. Keurig, goed bed. Alles kan anders. Morgen naar Liesle fietsen, dat zal wel op en af gaan.

1. Klaas Redder:
    Wel genieten zo Heerlijk
  2. Wim:
    21 augustus 2019
    Je bent gelukkig zo zien we!😘
  3. Wya:
    21 augustus 2019
    Ook een Frans heel hesje zie ik!
    Leuk om mee te lezen
  4. Henk:
    22 augustus 2019
    Heel goed Be, probeer vooral doelen achter je te laten; het gaat om het proces, toch?
  5. Roger:
    27 augustus 2019
    Door fysieke inspanning geen eenzaamheid meer! Je kunt ook alleen genieten!