GW5 Clairvaux naar Liesle

22 augustus 2019 - Liesle, Frankrijk

Zonnige rit van circa 75 km. Dit was echt de Groene Weg. Prachtig glooiend en steeds op en af. Wel een leuke Col nog. Kwam twee Nederlanders tegen, waarvan de dame op een Deraes zat. Voor de kenners is dat. Henk Zuidema van de Mechanieker uit Zwolle, oud mechanieker bij de profs, verkoopt zijn eigen frames. Gelijk een gelijkwaardig gesprek, blabla. De route is nu een klein stukje nu meer glooiend en minder klimmend. Deze komende dagen lopen langs Besancon, Dyon, Langres en Metz.

Ik verwacht dat Metz wel weer de lucht in gaat richting Luxembourg. maar dit was wel een topdag. Rustig aan gefietst, veel “vogeltjes gekeken” en regelmatig kleine beetjes gegeten. Met de fysieke uitdaging gaat veel eten in 1 maaltijd niet. Het lijf protesteert dan. Vreemd, ik moet maar eens nazoeken hoe dat zit. Slik wel magnesium bruistablet plus B6 nu. Iemand heeft me dat aangepraat, ik dacht een Duitser op de Tourmalet.

Deze dag lijkt het werk en de continuiteit van het werk wel erg ver weg. De wetenschap dat iedereen maandag weer begint en dat er geen vaste verantwoordelijkheden meer zijn, althans niet de oude. Er komt een kleine switch aan lijkt het. Er ontstaat ook een ritme van op het randonneurke zitten en beentjes draaien. Je went aan alles.

En nu mag de B&B baas wel komen. Heb zin aan een douche!

1. Willem:
    22 augustus 2019
    Veel aan je gedacht Berend. Gisteren en vandaag rondje Texel gefietst. Flinke duinen, soms tegenwind, ja ja het lijkt wel een col. De namen klinken minder romantisch Den Hoorn Den Burg De Koog Oudeschild. Groetjes van Vic en Willem
  2. Noud:
    23 augustus 2019
    Dag Berend. Ik heb je blog gevonden en fiets vanaf nu virtueel met je mee. Ook een beetje jaloers. Dit ga ik zeker ook (nog) een keer doen. Mooie inzichten en de foto’s geven me het goede gevoel dat ik bij jouw Tour de France (en verder) op de bagagedrager zit. Al zou je dat in werkelijkheid niet echt wensen. Bonne route.