GW6 Liesle naar Rupt

23 augustus 2019 - Scey-sur-Saône-et-Saint-Albin, Frankrijk

De GPS route naar Marnay. De Garmin had daar even niet zoveel zin. Het apparaat blokkeerde twee keer. Mogelijk omdat het de laatste route was van een gemaakte route van Malaucene naar Marnay. Heb het zelf maar even aangepast in Garmin. Marnay was wel een bijzonder moment. Als je de Groene Route boekjes hebt deel 1 en deel 2 dan eindigt deze eo begint deze bij Marnay. Dat is een symbolisch moment van halve wege. Dat geldt natuurlijk niet voor mij. Mijn start is in Malaucene en gaat door naar Dalfsen, circa 1450. De Groene Weg loopt van Maastricht naar Marseille. Maar toch even een taartje gepakt daar, bijna 500 al achter de kiezen.

Ik vermoed dat er tijdens de reis nog een moment komt dat ik de wind in de rug c.q. van achteren ga krijgen. Als iemand het me verteld had, zou ik niet geloofd hebben dat deze elke dag uit het Noorden komt. Of komt ie pas ZW vanaf de Ardennen? Merkwaardig. Biezonder landschap Saone, ongelooflijk wijds, veel boerenarbeid. Het is ook de streek van de Comte. Neem altijd een Comte van 18 maanden of ouder met een stevige rode wijn. Oeff.

Morgen dus max 60 naar de camping. Ze hebben daar dacht ik een masseur voor de beentjes. Zondag met de grote Boeddha een rustdag. De Camping “ecolonie” in Hennezel verkennen. Schijnt een zeer maatschappelijk, ecologische onderneming te zijn. Hippies of slimme ondernemers?

O ja, vandaag drie keer twee mensen tegengekomen met ook van die tasjes en vrolijke blikken: “ Doe jij dit ook?”. FF zwaaien naar elkaar en door fietsen. En heus, waarvan 4 geen helm op. Ils sont fou!

1. Noud:
    23 augustus 2019
    Ha die Berend. Als je zo doortrapt ben je maandag thuis. Grappig, op onze terugweg hebben gekampeerd op een camping in de buurt van Ecolonie, een Hollandse, antroposofische enclave in het ontvolkte gebied. Je mag daar niet mobiel actief zijn vanwege de vermeende straling. Niet raar, wel heel bijzonder. Voor jou denk ik wel een goede plek, want jij rijdt al dagen in de flightmode.
  2. Klaas Redder:
    23 augustus 2019
    Zo broer gaat niet slecht
    Leuk zo te genieten .En zo alleen heeft ook zn charme
    Grt
  3. Willem:
    26 augustus 2019
    hoop dat je van je vrije zondag hebt kunnen genieten Berend en sterkte maar weer, nog een kleine duizend km helemaal voor jou alleen!
  4. Roger:
    27 augustus 2019
    Heerlijk hoor! Je gaat alleen erg snel!