GW0 Koga Traveller inspecteren

8 augustus 2019 - Malaucène, Frankrijk

Door Soetens fietstransport is mijn Koga 25 juli afgeleverd bij ons vakantiehuis in Malaucene. Bijzonder, de fiets was er al eerder dan wij (28 juli). Steigerend van ongeduld natuurlijk stond hij daar te wachten.

Deze week alles maar eens langs gelopen. Hoe gaat het fietsen, hoe schakelt de derailleur, de remmen strak, waar plaats je de Garmin voor de route, enzo. Handig een praktische vrouw te hebben als het gaat om functioneel naar je fiets te kijken.

Gisteren de eerste week van de route nagelopen en een inschatting gemaakt van de afstand. Momenteel ben ik van plan tussen de 70-100 km per dag te fietsen. Dit afhankelijk van het weer (regen brr), heuvels, wind en natuurlijk van hetgeen je tegen komt. Met name het besef dat het niet gaat om snelheid maar met name om vertragen zit wel in het hoofd, maar nog niet in het "systeem".  En waar kies je je rustmomenten? Een dag niets doen, kijken, ervaren, lezen. Een transitie van oud werk naar nieuw werk. Een transitie die moet uitmonden in een transformatie ( mooi toch al dat vakjargon ...) naar ander gedrag ( minder druk, versmelten van competentie en lol). Drie tot vier weken alleen en route. Hoe zal dat gaan?

Tevens besloten op basis van de verhalen van Noud de Vennbahn te gaan fietsen. Dan kom je uiteindelijk uit in Aken. Ben benieuwd. Klimmen tenslotte hier in de Pyreneeën en rondom de Ventoux wel afdoende gedaan. Overigens prachtig weer deze omgeving te beleven. Wat is het hier mooi fietsen rondom de Ventoux.

Komend weekend eens "proefbepakking" doen. Wat heb je nu echt nodig. Het minimum moet mee. Het vertrek 18 augustus komt nu wel snel dichterbij. Spannend. Jazeker.

1. Wim:
    Bikkel!!😘
  2. Anneloes:
    You can do it💪🏻 Vertragen en genieten 😘
  3. Miranda:
    8 augustus 2019
    Met de fiets op de foto wordt het niet vertragen....... en ook niet bepakken.....
    Ben benieuwd hoe de bepakte fiets eruit gaat zien?
    De benen zijn inmiddels goed getraind, op weg naar huis...
  4. Mark:
    9 augustus 2019
    Mooi stukkie Berend. Ik heb in juni samen met Max ook een stuk van de Vennbahn gereden: van Malmedy (Waimes) naar Aken. Maar jij kunt natuurlijk al in Luxemburg (Trois-Vierges) opstappen. Is echt supermooi en heel relaxed fietsen. Vergeet niet een koffietje te drinken in een van de oude treinwagons langs de route!
  5. Niek:
    Fraai Berend!
    Topprestatie en dito relaas (stijl en inhoud)
    Compliment!
  6. Dennis:
    9 augustus 2019
    Geniet ervan, ontspan en benieuwd hoe herboren je terugkomt.
  7. Tim:
    Super Berend!
    Goede voorbereiding is de helft van het werk. ;)

Ik ben heel benieuwd naar de rest van je reis!
  8. Roger:
    11 augustus 2019
    Ben heel benieuwd! Ik meld me aan voor als je weer een stukje schrijft!
    Sterkte met de voorbereidingen op de terugreis!